petek, 16. maj 2014

Urejanje delovnega prostora za ustvarjanje 2

Pri iskanju in raziskovanju po spletu, da bi našla najbolj učinkovite načine pospravljanja, je moja domišljija kar poletela ... moj delovni kabinet je dobival novo namembnost, tako da je dnevna soba postala skladišče, kuhinja pa delavnica - jaz pa sem sanjala o prostoru, ki bi ga lahko opremila kot delovni kabinet.

Na spletu je cela vrsta fotografij najrazličnejših delovnih prostorov, da kar jemljejo sapo. Nekaterim pa se prav vidi, da so bile postavitve narejene za fotografiranje, saj ni nobene praktičnosti. Na prvi pogled mi je všeč spodnji delovni prostor, vseeno pa ima veliko pomanjkljivosti.

Vir: splet



V zgornjem delovnem prostoru so mi najbolj všeč barve: belo pohištvo in pastelno zelene stene. Če bi na novo opremljala delovni kabinet bi se vsekakor odločila za belo barvo pohištva in mogoče zelo pastelno barvo za stene ali pa kar belo. Tudi ravne linije pohištva, brez profilov so mi všeč. Veliko je svetlobe: naravne skozi okno in umetne pod poličkami.

Prostor na policah je slabo izkoriščen - za fotografiranje je taka postavitev krasna, v resničnem življenju pa je okraskov in dodatkov toliko, da bi v resnici imeli kar škatle na škatle in ne prostora med škatlami. Nekaj globokih predalov vedno prav pride, bolj praktično pa bi bilo imeti veliko plitvih predalov. Škatle na pokrovih sicer omogočajo skladiščenje v višino, vendar izgubljamo dragoceni čas z odpiranjem. Veliko bolje je imeti nižje police. Na odprtih policah pa se nabira prah, zato so omare in predali veliko bolj primerni.

Iz lastnih izkušenj sem se marsičesa naučila ...


  1. Inventura. Najprej moramo pregledati lastne zaloge (velikokrat se zgodi, da ne vemo, kje imamo kaj oz. celo, da ne vemo, da nekaj imamo). 
  2. Razporejanje. Preučiti moramo, katere stvari največkrat uporabljamo, katere le redko in katerih nikoli (najbrž gre za napačne nakupe in se jih je najbolje čim prej znebiti - da jih prodamo ali podarimo). Katere stvari uporabljamo skupaj, kaj uporabljamo le ob določenem času (npr. božične štampiljke). Odločiti se moramo za sistem shranjevanja - glede na barvo, temo ali vrsto materiala. Ne glede na to, za kateri sistem se odločimo, je pomembno predvsem to, da stvari, ki jih uporabljamo skupaj, hranimo skupaj (npr. blazinice za reliefne prahe ne hranimo z barvnimi blazinicami, ampak z reliefnimi prahi). 
  3. Shranjevanje. Izberemo embalaže, v katerih bomo hranili material za ustvarjanje. Obstajajo različne možnosti, ugotoviti moramo, katera bo najbolj uporabna za nas. Zame osebno je pomembno, da recikliramo to, kar že imamo. Hranimo lahko v praznih plastenkah, predelanih kanticah, škatlah za čevlje in drugih podobnih embalažah. Stvari ne pospravimo, dokler ne dobimo ustreznega mesta zanjo, saj se sicer izgubi med ostalim materialom. Dobro je tudi imeti škatlo za hitro pospravljanje - ko moramo narediti prostor na mizi in ni časa za ločevanje. To lahko naredimo kasneje.
To je bil le uvod, v bodoče bom prešla na posamezna področja, npr. kako shranjujemo štampiljke. Prosila bi vas za vaše ideje (uresničene ali v nastajanju), da ustvarimo skupen vir idej in navdiha.


Lep pozdrav.

4 komentarji:

Ne-Ja pravi ...

Tale slika je super fino fajn, ma očitno še nikoli niso delali v taki delavnici. Globoki predali imajo tudi eno prednost - večje stvari komot stojijo notri, če pa narediš razdelilce po principu drsenja imaš potem dvojno plast materiala v predalu (na principu npr. stojal za jedilni pribor v predalih). Vsekakor je res koristno porabiti odpadno embalažo za shranjevanje, ker načeloma ni stroška in ko se je naveličaš ali se poškoduje jo mirne duše vržeš proč. Kako si razporediš material je pa odvisno od posameznika in njegove organizacije. Enim je všeč po proizvajalcih oz trgovinah, enimm po namebnosti... Uf, sedaj pa sem se razpisala. Veselo pospravljanje in pokaži tvoje ideje :)!

MA-MI pravi ...

Ne-Ja, hvala za komentar. Prav to sem želela, da se razpišemo o možnostih, ki so na razpolago. Nihče ne more trditi, da ima tako dober sistem za shranjevanje, da se ga ne bi dalo še izboljšati. Kar za nekoga deluje, je dobro. Ne glede na to, kaj pravijo drugi.
Pri predalih na fotografiji me moti prav to, da niso ne plitvi ne globoki - če bi bili dovolj globoki, bi lahko vanje shranila tudi viseče mape za papir - da je material pregledno razpostavljen pa je bolj primerno imeti več plitvih predalov. V starem delovnem prostoru sem si take vmesne razpredelke naredila kar iz kartonskih škatel in so dobro delovali, še lažje pa bi bilo, če bi imela dva predala.

Janja pravi ...

Meni je ta ustvarjalnica zelo všeč zaradi barve in prostornosti. Tudi moja je bela in mi ni žal.
Se pa strinjam s teboj glede predalov in polic. Lp

Vladuška pravi ...

Gledo na to, da je tale soba po barvah precej podobna moji, mi je seveda zelo vsec. Glede predalov in polic je veliko res. Ceprav ce primerjam svojo ustvarjalnico: http://ustvarjalnaskrinja.blogspot.co.at/2014/01/ko-sanje-postanejo-resnicnost-ali-ko.html, imam tudi sama precej skatel in tudi teh mini predalnikov. Ampak moram reci, da zame presenetljivo to dobro deluje. Prakticno mi je namrec to, da lahko celo skatlo ali en mini predal vzamem in ga postavim na mizo ali na tla in ko ga vec ne potrebujem enostavno skatlo zaprem in postavim nazaj na polico, predalcek pa postavim nazaj v mini predalnik (mislim tiste na 5 fotografiji). In v trenutko je vse pospravljeno. Seveda pa je pomembno, da na skatlah pise kje je kaj. Predali so res boljsi, da so plitvejsi, ker globina v nasem primeru ni tako zelo pomembna. Ampak sicer imam predale zelo rada. Tudi sama nimam polic totalno natrpanih, brez vmesnih prostorov. To pa zato, ker nimam rada prenatrpanosti. Seveda je pa bistvena razlika ta, koliko imas na voljo prostora. Ce govorimo o ustvarjalnem koticku je vsekakor potrebno spraviti vec stvari na manj prostora. Ce pa imas na voljo celo sobo, sploh ta na zgornji fotografiji je zelo velika, pa si lahko privoscic razmake. Kar meni manjka v primerjavi s prejsnjo ustvarjalnico je to, da nimam vec stvari povsem na dosegu roke, pred seboj obeseno, na primer. Zdaj imam namrec tam okno. Ampak prej pa sem imela veliko manj svetlobe. Nekaj pac clovek mora zrtvovati :) Zdaj sem se pac malo drugace znasla. Stampiljke pa najraje shranjujem v CD skatlice, ki jih nato dam v leseno skatlo za CDje, kot lahko vidis na polici - tisto crno, cetrta slika spodaj, desni regal, cetrta polica od zgoraj navzdol :) No, zdaj pa sem se razpisala.

Ne prezrite ...

Priznanja in nagrade v aprilu 2022